Plodni dani

November 13, 2016

* Ženski problemi *



Drage moje,
Ovaj post želim da posvetim malo mlađim devojkama tj. populaciji. Znam da me prate žene koje već imaju decu i znaju sve o ovoj temi, ali ima i devojaka koje nisu toliko upućene.

Želim da Vam pišem o ovoj temi jer mnoge devojke ne znaju kad su plodni dani. Nažalost u Srbiji ima dosta devojaka koje pre svoje osamnaeste godine ostanu u drugom stanju. Ovo nije vid kontracepcije i kažem da je danas vrlo bitno imati ZAŠTIĆEN odnos. Vreba puno polnih bolesti i nikad ne možete da znate u čijem organizmu one "čuče". To nije tema danas ali želim sa Vama da podelim ovo iskustvo zbog nekih drugih razloga.

Prva menstruacija?
Kažu da se prva menstruacija dobija približno godinama kao vaše majke (bake). U mom slučaju to je bio kraj četvrtog razreda osnovne škole (11god.). Mnogo rano, smatram se za vrlo iskusnom o onom što ću Vam danas pričati jer svoj organizam pratim punih deset godina.

Redovan ciklus traje od 26 do 35 dana. Meni se ciklus i posle 10 godina nije unormalio i ne dolazi tačno 28og dana kao što svi kažu da je normalno. Ciklus treba da dođe do 35og dana, sve posle toga mogu da uzrokuju neki problemi i trebali biste da posetite svog ginekologa kako bi Vam dao savet, pilule ili da vidi da nemate neki zdravstveni problem.



Kada sam se interosovala za plodne dane, na internetu sam dobijala razne informacije koje meni nisu odgovarale baš zbog toga što moj ciklus ne traje 28 dana. U tom slučaju 13,14,15 dan su Vam najplodniji dani. Želela sam da znam tačno sa sigurnošću kog dana će mi krenuti naredni ciklus.

Kod mene je slučaj da dobijam od 30og do 32og dana ciklusa. Uvek to varira nekoliko dana. E ovako, ako je to slučaj i kod Vas predlažem Vam da pratite svoj organizam kako biste znali.
Znači, meni su plodni dani obično 14,15,16 dan.

Kako da znate kada su plodni dani?
Po praćenju svog organizma to sam primetila po sekretu. Kada mi nisu plodni dani on je normalan, kada jesu sekret je znatno obilniji a možete da vidite i ako imate sektet kao sluz na intimnom vešu.

Možda je ovo malo osetljivija tema i nije "ugodna" za pisanja ali ja želim da podelim ovo sa Vama.

Zašto ovo pišem?
Ovo pišem zato što sam uvek čekala menstruaciju od 25og dana i imala svaki dan stres. Danas će da mi dođe ili sutra jer tako kažu stručnjaci.
To je moja najveća greška, nijedan organizam nije isti. Od 100 žena ovo se dešava svakoj 5oj ženi.
Meni od najplodnijeg dana menstruacija dolazi tek 14i dan. Što sam i rekla da moji ciklusi varijaju.



Danas postoji mnogo načina da utvrdite to raznim testovima ali moj Vam je savet, pratite organizam jer ništa ne može da bude sigurnije od Vas samih. Postoje i metode praćenja temperature ali ja toj metodi prosto ne mogu da verujem.
Takođe, postoje razne aplikacije koje mogu da se skinu i da pratite "stanje" odprilike ali to nije uopšte tačno, sem sto zapišete dan početka ciklusa. To je dobro samo da imate sve na jednom mestu i da ne morate da tražite. Svaka aplikacija vodi svoju "politiku".

Nadam se da sam ovim postom pomogla mnogim mladim devojkama jer nije nimalo lako biti pod stresom sedam dana i četaki "pravi trenutak".
*Slike su preuzete sa interneta


Hvala Vam što me pratite...💋



You Might Also Like

2 comments

  1. Malo je reci da sam odusevljena ovim postom! Veliki lajk za ovu temu koju si izabrala za pisanje, zaista obozavam da citam ovako edukativan sadrzaj. S obzirom da smo ovde u blogsferi mi devojke u vecini, i bilo je neophodno da neko napise nesto na ovu temu. Zaista odlian post! Hvala na podeljenom edukativnom sadrzaju!

    Gotičarka

    ReplyDelete

ČITAOCI

SBD

BBZ

Golden Rose

Burra

Olival

K&P

Blogfeednews